วันอาทิตย์ที่ 11 กันยายน พ.ศ. 2554

ປະ​ເທດລາວ​ເປັນ​ປະ​ເທດພຸດທະສາສະໜາ


ປະເທດລາວເປັນປະເທດພຸດທະສາສະໜາ
          ປະເທດລາວເປັນປະເທດພຸດທທະສາສະໜາທີ່ແທ້ຈິງ, ພົນລະເມືອງລາວເກືອບ ໙໐ ເປີເຊັນ​, ເປັນພຸດທະສາສະນິກະຊົນ, ປັດຈຸບັນປະຊາຊົນລາວມີ ລ້ານກວ່າຄົນ, ມີວັດຢູ່ ໒໐໐໐ ກວ່າວັດ, ​ແລະພຣະສົງ-​ສາມະເນນລາວປັດຈຸບັນ ມີປະມານ ໓໐.໐໐໐ ກວ່າອົງ.
          ເບິ່ງຕາມຕົວເລກຄືຈັ່ງວ່າ ຈຳນວນຜູ້ບວດມີນ້ອຍຢູ່ ເພາະມີພຣະສົງ​-ສາມະເນນພຽງສາມໝື່ນກວ່າອົງເທ່ົານັ້ນ,ອັນນີ້ຈະວ່າເປັນເປີເຊັນນ້ອຍນັ້ນກໍບໍ່ແມ່ນ ຈະວ່າຫຼາຍກໍບໍ່ແມ່ນເພາະວ່າພຸດທະສາສະໜາຈະໝັ້ນຄົງແລະຈະເຣີນຂຶ້ນໄດ້ບໍ່ແມ່ນເປັນພັນທະສະເພາະພຣະສົງ-ສາມະເນນເທົ່ານັ້ນ, ມັນຫາກລວມເອົາບໍຣິສັດ ຈຳພວກອັນໄດ້ແກ່:
. ພິກຂຸສົງ(ພຣະຜູ້ຊາຍ)
. ພິກຂຸນີສົງ(ພຣະຜູ້ຍິງ-​​ໃນຝ່າຍເຖຣະວາທະ ກ່າວກັນວ່າໄດ້ສິ້ນສຸເມື່ອ . ໕໐໐ ສ່ວນຝ່າຍອາຈາຣິຍະວາທະ ຍັງປາກົດວ່າຍັງມີຢູ່).
. ອຸປາສົກ(ພໍ່ອອກ ຜູ້ຖືພຣະຣັຕະນະໄຕເປັນທີ່ເພິ່ງ).
. ອຸປາສິກາ(​ແມ່ອອກ ຜູ້ຖືພຣະຣັຕະນະໄຕເປັນທີ່ເພິ່ງ)
ບໍຣິສັດສີ່ຈຳພວກນີ້ເປັນສິ່ງຄ້ຳປະກັນແລະຢັ້ງຢືນເຖິງຄວາມເສື່ອແລະຄວາມຈະເຣີແຫ່ງພຣະພຸດທະສາສະໜາ, ຫາກວ່າພຸດທະບໍຣິສັດເຫຼົ່ານີ້ ຍັງຕັ້ງໜ້າປະຕິບັດສິນທັມ ແລະວັດ ທະນະທັມຢູ່ຢ່າງເນື່ອງນິດລຽນຕິດ, ​ໂດຍສະເພາະວັດທະນະທັມທາງພຣະພຸດທະສາສະໜາ ທີ່ເປັນເອກະລັກລາວ ​​ທີ່ຊາວລາວຄວນເອກອ້າງທະນົງໃຈນັ້ນ ກໍຄືຮີດ ໑໒ ຄອງ ໑໔ເຊິ່ງໃນອະດີດຄື ກົດມົນທຽນບານຂອງຣາຊະອານາຈັກລ້ານຊ້າງ​, ​ເຊິ່ງໃຊ້ປົກຄອງປະຊາຊົນລາວ​ ​ເໝືອນກັບລັດ ຖະທຳມະນູນມາແຕ່ຕັ້ງຣາຊະອານາຈັກລ້ານຊ້າງ ຄຽງຄູ່ກັບການທີ່ທາງຣາຊະການປົກຄອງໃນສະໄໝນັ້ນຍອມຮັບນັບຖືວ່າ ພຸດທະສາສະໜາເປັນສາສະໜາຂອງຊາດລາວ ມາດຽວນີ້ໄດ້ກາຍເປັນພື້ນຖານວັດທະນະທັມລວມຂອງຊາດຢ່າງພາກພູມໃຈ, ຮີ ໑໒ ຄອງ ໑໔  ​ໄດ້ກາຍເປັນບໍຣິບົດແຫ່ງການພັດທະນາວັດທະທຳຂອງຊົນຊາດລາວທັງມວນ ແລະມັນຍັງໄດ້ກາຍເປັນແມ່ບົດທີ່ສະແດງອອກທາງດ້ານກາຍະພາບ ຄືການປະຕິບັດຂອງຄົນລາວທຸກຊັ້ນຄົນ, ຢັ້ງຢືນເຖິງມະໂນເຈຕະນາອັນເລິເຊິ່ງຂອງຄົນລາວໂດຍແທ້ເຖິງ​​ໂລກຈະປ່ຽນແປງໄປໂດຍພາວະວິໄສແຕ່ຄົນລາວຢັງຄົງໄວ້ເຊິ່ງຄວາມເປັນເອກະລັກ ແລະສັນຍະລັກແລ້ວກໍສ້າງເສີມຄວາມເປັນເອກະຣາຊ​​ແຫ່ງຊາດລາວ ໃຫ້​​ໝັ້ນຄົງຂະໜົງແກ່ນ ຢືນຍົງບໍ່ມີວັນເສື່ອມສະຫຼາຍລົງໄດ້.
ປະເທດລາວເຮົາຍອມຮັບນັບຖືເອົາພຣະພຸດທະສາສະໜາ ເປັນສາສະໜາປະຈຳຊາດ ລາວ ພຣະພຸດທະສາສະໜາກໍໄດ້ກາຍເປັນເອກລັກລາວ ວິຖີຊີວິດການປະຕິບັດບຸນສິນກິນທານ ໄດ້ກາຍເປັນສັນຍະລັກຂອງຊົນຊາດລາວ ແລະພຸທທະບໍຣິສັດລາວຍັງຄົງຢຶດໝັ້ນໃນຫຼັກຄຳສອນທາງພຣະພຸດທະສາສະໜາເຖິງພຽງນີ້ ນັບວ່າພຣະພຸດທະສາສະໜາທີ່ມີຄວາມໝັ້ນຄົງ ແລະຖາ ວອນຢູ່, ​ເພາະຈະເຫັນວ່າຍາດໂຍມລາວ ຍັງຕັ້ງໝັ້ນປະຕິບັດສີນທຳ ທາງພຣະພຸດທະສາສະໜາ ມາຢ່າງບໍ່ລົດລະ, ເຮົາເຫັນໄດ້ອີກຢ່າງໜຶ່ງ ຄືສາສະໜາພຸດ ເປັນສາສະໜາປະຈຳຊາດລາວເຮົາແຕ່ກຳເນີດຊາດ, ພຸດທະສາສະໜາກໍຄືສາຍເລືອດລາວ, ທັງໝົດນັ້ນຄືຄວາມເປັນເອກະລາດແຫ່ງຊາດລາວທີ່ແທ້ຈິງ.
          ​ໃນອະດີດນັບແຕ່ພຣະພຸດທະສາສະໜາໄດ້ປາກົດຕໍ່ຊາວ​​ໂລກເມື່ອ ໒໕໙໙ ປີຜ່ານມາ (ນັບ ມາເຖິງປີ ພ.ສ ໒໕໕໔) ສະໄໝນັ້ນປະຊາຊົນຄົນລາວ ຄົງຈະໄດ້ພົບພຣະພຸດທະເຈົ້າມາແລ້ວ ຫຼືໄດ້ພົບພຣະສົງສາວົກຂອງພຣະພຸດທະເຈົ້າ ຄາວທີ່ພຣະອົງຊົງພຣະຊົນຢູ່ມາແລ້ວ, ເພາະດິນແດນລາວຕອນກຳເນີດຊົນຊາດນັ້ນຢູ່ນະຄອນລຸງນະຄອນປາ​​ ​ແລະປາກົດວ່າຢູ່ໃນອິນເດັຍຕາເວັນອອກ ໃກ້ກັບນະຄອນລຸງນະຄອນປານັ້ນ ມີຊົນເຜົ່າໜຶ່ງທີ່ນັບຖືນາຄະ(ນາຄ)ຮຽກຕົນເອງວ່າເຜົ່ານາຄາ.
          ​ເມື່ອຊົນຊາດອ້າຍໄດ້ລົງມາຕັ້ງອານາຈັກໜອງແສ, ປາກົດຫຼັກຖານວ່າຄົນລາວໄດ້ ນັບຖືພຣະພຸດທະສາສະໜາແລ້ວໃນບາງສ່ວນແຕ່ກໍປະສົມປະສານກັບລັດທິສາສະໜາແຖນ ໃນນັ້ນຄວາມເຊື່ອເລື່ອງນາຄ, ​ເຣື່ອງແຖນແລະເຣື່ອງຜີສາງນາງໄມ້ແລະຜີບັນພຣະບູລຸດ ກໍສະແດງເຖິງຄວາມເປັນເອກະລັກສັນຍະລັກຂອງຄົນ​​ເຊື້ອຊາດລາວ.
          ຈົນລາວມາຕັ້ງອານາຈັກຕ່າງໆໃນລ່ອງແມ່ນ້ຳຂອງ, ສາຂາຂອງແມ່ນ້ຳຂອງ​, ຕະຫຼອດໄດ້ຂະຫຍາຍຕົວ​​ໄປສູ່ແມ່ນ້ຳສາຣະວິນ, ປິງ, ຍົມ, ນ່ານແລະເລີຍໄປຍັງຕົ້ນແມ່ນ້້ຳເຈົ້າພຣະຍານັ້ນ ຊົນຊາດອ້າຍລາວກໍໄດ້ຮັບອິດທິພົລພຣະພຸທທະສາສະໜາຫຼາຍຂຶ້ນ.
          ສ່ວນລາວຢູ່ໃນລ່ອງແມ່ນ້ຳຂອງທັງສອງຝັ່ງໄດ້ສ້າງອານາຈັກຂອງຕົ້ນຂຶ້ນແລະມີສູນກາງອຳນາດໃຫຍ່ຢູ່ສອງຈຸດ ຄື ນະຄອນຊຽງທອງ ແລະນະຄອນສຸວັນນະໂຄມຄຳ ກໍມີພຣະພຸທທະສາ-ສະໜາເຂົ້າມີສ່ວນຮ່ວມໃນການພັດທະນາຊາດ, ​ໂດຍສະເພາະເຫັນໄດ້ຈະແຈ້ງຄື ສະໄໝພຣະເຈົ້າຟ້າງຸ່ມມະຫາຣາຊ ພຣະອົງໄດ້ເອົາພຸດທະສາສະໜາເປັນຄັນທຸງໄຊຂອງການສ້າງຄວາມເປັນປຶກແຜ່ນໝັ້ນຄົງຂອງຊາດ ພຣະອົງໄດ້ຍົກເອົາພຣະພຸດທະສາສະໜາເປັນສາສະໜາຂອງຊາດລາວແລະໄດ້ທຳການລົບລ້າງສາສະໜາຜີແຖນ ອັນເປັນສາສະໜາດັ້ງເດີມຂອງລາວ ທີີ່ມີຄວາມລ້າຫຼັງນັ້ນຖິ້ມ, ພຣະອົງເອງໃນບັ້ນສຸດທ້າຍຂອງຊີວິດ ກໍຊົງໄດ້ສະຫຼະຣາຊບັນລັງອອກຊົງຜະໜວດໃນພຣະພຸດທະສາສະໜາ ອັນເປັນແບບຢ່າງທີ່ສຳຄັນໃຫ້ກຸນລະບຸດໄດ້ສືບຕໍ່ປະຕິບັດເລື້ອຍໆມາຮອດບັດນີ້.
          ສິ່ງທີ່ຢັ້ງຢືນອີກຢ່າງໜຶ່ງວ່າຊົນຊາດລາວເຮົາ ນັບຖືສາສະໜາພຸດແລະສາສະໜາພຸດ ກໍໄດ້ເປັນວິຖີຊີວິດຂອງຊາດລາວນັ້ນ ຖໍຄືນະຄອນຫຼວງສຳຄັນຂອງລາວນັ້ນຍັງໄດ້ ຊື່ວ່ານະຄອນ ຫຼວງພຣະບາງເຊິ່ງເປັນສັນຍະລັກຂອງຄວາມຈະເຣີນແຫ່ງພຣະພຸດທະສາສະໜາຂອງລາວເຮົາອັນນີ້ເຮັດໃຫ້ເຮົາເຫັນວ່າສຍາມ​​ໄດ້ຖືເອົາແບບຢ່າງນີ້ໄປເປັນແບບຢ່າງໃນການຣຕັ້ງອານາຈັກຂອງຕົນ ຫຼັງຈາກສຍາມໄດ້ພຣະແກ້ວມໍຣະກົດຈາກລາວໄປແລ້ວ ຄື ອານາຈັກຣັຕນະໂກສິນທ໌ຸ ກໍໄດ້ຕັ້ງຊື່ຕາມຊື່ພຣະແກ້ວມໍຣະກົດເປັນພຣະມະຫາມີຣັຕນະປະຕິມາກອຣ ແລະສ້າງວັດໄວ້ປະດິດ ສະຖານພຣະແກ້ວວ່າວັດພຣະສຣີຣັຕນະສາສະດາຣາມເບິ່ງທາງດ້ານກາຍະພາບ ອັນເປັນ​​ພຶດຕິໄນແລ້ວ ຄວາມເປັນເອກະລັກ, ສັນຍະລັກນີ້ ບໍ່ພຽງແຕ່ຄົງເຊື້ອຊາດວັດທະນະທຳຂອງຊາດຕົນເທົ່ານັ້ນ ຍັງສົ່ງຜົນໃຫ້ຊາດອື່ນທີ່ມີວັດທະນະທຳດ້ອຍກວ່າ ຢືດຖືປະຕິບັດດ້ວຍ ຍ່ອມສະແດງເຖິງຄວາມເປັນເອກະລາດ ທາງວັດທະນະທຳເຊິ່ງບໍ່ອາດປະຕິເສດໄດ້​​ເລີຍ​, ​ຢ່າງໃດກໍຕາມມາໃນໄລຍະເກືອບ ໓໐໐ ປີມານັ້ນ ລາວຈະເສັຍເອະລາດໃຫ້ຊາດອື່ນກໍຕາມແຕ່ໃນໄລຍະເກືອ ໓໐໐ ປີຜ່ານມາໃນບາງໄລຍະ, ບາງຊົ່ວຂະນະ ຊົນຊາດລາວ ກໍສາມາ​​ ຍາດເອົາ​​ເອົາຄວາມເປັນເອກະລາດຂອງຕົນມາເປັນລຳດັບ, ກໍຍ້ອນສາສະໜາທີ່ສ້າງສັນຄວາມເປັນເອກະລາດໄດ້ ດ້ວຍວັດທະນະທຳ ທີ່ມີເອກະລັກເທົ່ານັ້ນ ລາວຍັງຄົງເປັນລາວ ບໍ່ມີວັນປ່ຽນແປງ.
ຢ່າງໃດກໍຕາມນັບແຕ່ປະເທດລາວໄດ້ຮັບເອກະລາດຈາກຝຣັ່ງໃນວັນທີ ໑໒ ຕຸລາ ປີ ໑໙໔໕ແລ້ວ, ປະຊາຊົນລາວເຮົາກໍໄດ້ປົກຄອງປະເທສດ້ວຍລັດຖະທຳມະນູນ, ​ໃນລັດຖະທຳມະນູນສະ ບັບແຮກຂອງລາວນັ້ນໄດ້ກຳນົດເອົາພຣະພຸດທະສາສະໜາເປັນສາສະໜາປະຈຳຊາດ ພົນລະເມືອງລາວເປັນຊາວພຸດ ພຣະມະຫາກະສັຕຣິຍ໌ຊົງເປັນຣາຊູປະຖຳ ແລະໃນບົດທນຳຂອງລັດຖະທຳມະນູນສະບັບນັ້ນໄດ້ກຳນົດເອົາຫຼັກທຳທາງພຣະພຸດທະສາສະໜາ​​ເປັນແມ່ບົດຄື "ມະໂນເສຕຖາ ມະໂມ ມະຍາ ອັນນີ້ໄດ້ຢັ້ງຢືນຢ່າງຈະແຈ້ງວ່າ ປະເທດລາວ ຄືປະເທດແຫ່ງເສລີພາບ, ສັນຕິພາບ, ພາລະດອນພາບ ທັງຍັງບົ່ງບອກເຖິງເປັນດິນ​​ແດນທີ່ມີຄວາມສະຫງົບ, ສະດວກ, ສະບາຍ, ທັງເປັນດິນແດນແຫ່ງນັກປຣາດອີກທາງໜຶ່ງ.
----------
ໝາເຖິງຄົນລາວແລະຄົນເຊື້ອຊາຕລາວທັງມວລທັງຢູ່ໃນແລະນອກປະເທສ ທີ່ຍັງຄົງນຳໃຊ້ຮີດ 12 ຄອງ 14 ​ເປັນພື້ນຖານວັທນະທັມຂອງຕົນຢູ່.